där ser man...




Fan vad gott det är med hallon soda, längesen jag drack det <3... & klubbor.... mums. Iaf, min kollega, hon berättade det idag att hon hade googla på företaget och det visade sig komma upp en hel del skit, blivit anmälda flera ggr, sättet dom behandlar sin personal + kunder, lurar sina kunder och hittar på egna saker. & dom personer som vi hade att göra med det är dom som har hand om gbg och alla andra ställen neråt i landet också. Så deras namn dök upp flera ggr. Jag googlade nu jag med och efter vad jag läst så är jag sjukt glad att jag slutade idag.

Massa personal som inte fått sin lön utbetalad m.m..företag som blivit lurade och så. Grejen är också, det går inte för företagen att ångra sig heller..så det gäller i 12 mån framåt vare sig dom vill elr inte.

Hittade den här artikeln som en person skrivit, och den stämmer EXAKT. Vi hade samma chef, (han som har hand om alla regioner,pendlar runt hela sverige)det var EXAKT såhär han "lärde oss"

"Hej alla!

Jag jobbar för närvarande för "XXXXXX", vilket jag nu har gjort under en kortare period.
Det mesta som ni säger stämmer tyvärr. När vi inte säljer kan vi bli hånade under våra telefonkonferanser och manade att "ta beslut åt kunden". att ta beslut åt kunden räknas som om när vi kommer till avslut; "För som det ligger på idag så ligger det bara på 4990, men lägger du bara på 1000 kr så får du med loggan, vill du ha med loggan?" Svarar kunden nej så ska man börja banda in en inspelning gällande paketet för 4990, svara kunden ja så ska man börja banda med logotypepaketet. Det finns dock inte fasta priser, sålänge de anses rimliga för kunden. Det finns säljare som kan sälja ett logotypepaket för 12.000 kr, och de som kan ge samma för 1.500 kr. Gärna så ska vi säga att ett grundinförande kostar om man märker att kunden inte vill ha något. grundinförandet är dock helt gratis.

Det första som händer efter "utbildningen" (den består av att titta på en säljfilm och lyssna på olika inspelningar) är att vi får lära oss att vi ska inte tänka själva. Tänker vi så blir allting fel. Allting ska ske på automatik och man ska alltid följa mallen även om en kund frågar någonting.
Har man inte svar på en fråga som kunden ställer så ska man ignorera frågan och fortsätta enligt mallen.

Hade nyligen en kund som bestred fakturan (jag kan dock säga att jag är en usel säljare - jag kör inte över folk och säljer därför inte speciellt bra) och det var ju ok för mig, en struntsumma enligt mig. det var det dock inte för ledningen som tog tag i det själva när jag inte såg någon mening i det.

En annan anledning som gör det till att  "XXXXXX säljare" kör så fruktansvärt fula taktiker är den pissiga lönen. Vi får ut 11.000 kr -före skatt. Vi måste sälja för minst 100.000 för att komma upp i 14.000 kr.
Ett av våra "kriterier" är att man efter två månader (man är då "rookie") ska ha sålt för 98.000:- Annars är det tack och hej"


Exakt så var det. Hade en kund en fråga så skulle vi ignorera den och säga EN mening som passade in som svar på allt..och sen slaviskt fortsätta enligt "mallen" om en tjänst kanske kostade 4990 kr så kunde man lugnt lägga på flera tusen om man ville, (alltså bestämma priset själv eftersom vi ville ju tänka på våran egen lön, ju högre pris vi säljer dom för, desto mer TJÄNAR VI PÅ DET SJÄLVA!



 Helt sjukt ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0